صفحه اصلی / مقاله / فلش بک چیست؟
۱۰ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ آخرین بروزرسانی : 30 مهر, 1401

فلش بک چیست؟

نویسنده : نمای من

امروزه در انجام در جوشکاری استفاده از وسیله ای بنام فلش بک یکی از ضرورات در جوشکاری می باشد. این وسیله ایمنی جوشکاری را فراهم می سازد. با فروشگاه تکنو ولد همراه باشید تا بیشتر درباره فلش بک چیست؟ آشنا شوید و اطلاعات کافی برای خرید این محصول داشته باشید.

فلش بک چیست؟

فلش بک به فرایند بازگشت سریع یا مداوم شعله به داخل مشعل می گویند.. این فرایند بسیار سریع اتفاق می افتد. موقعیت پیش آمده بسیار خطرناک می باشد. مخصوصا اگر شعله به درون شیلنگ گاز برسد. در نتیجه شیلنگ گاز منفجر می شود، در بدترین شرایط شعله به مسیر خود تا رگلاتور و سیلندر ادامه می دهد.

این محصول به نام شیر یک طرفه نیز هم می گویند. زیرا به هیچ عنوان اجازه برگشت آتش به سمت سیلندرهای هوا گاز را نمی دهد و جریان برگشتی را در جا قطع می کند. تقسیم بندی انواع فلش بک ها به صورت زیر می باشند که عبارتنداز:

  • فلاش بک دو سر شیلنگ: بین شیلنگ قرار می گیرد.
  • فلاش بک پشت دسته: به جای مهره و سر شلنگی سرپیک بسته می شود.
  • فلاش بک مانومتر: به جای سر شلنگی بسته می شود.
فلاش بک دوسر شیلنگ یلدیز

کاربرد فلش بک

همانطور که ذکر شد فلش بک یک دستگاهی می باشد که برای ایمنی جوشکار در حین جوشکاری کاربرد دارد. این محصول بهترین راه پیشگیری و در امان ماندن از خطرات ناشی از تجهیزات سوخت اکسی می باشد. اگر به طور خلاصه و ساده تر ذکر کنیم جوشکار در حین جوشکاری با سه نوع خطر مواجه می شود که این قطعه جلوی بوجود آمدن این سه خطر بسیار بزرگ را می گیرد.

جوشکاری سوخت اکسی، چرا که در انجام این نوع جوشکاری مشعل های برش و مشعل های جوشکاری با خطرات بسیار جدی مواجه هستند. که حتی جان خود جوشکار هم در معرض خطرناکی قرار می گیرد چرا که در انجام جوشکاری اکسی امکان برگشت آتش و یا فلش بک به داخل مشعل وجود دارد. که اگر اتفاق بیفتند می تواند منجر به انفجار شود.

تکنوولد به صورت مستقیم در فروش انواع فلش بک ها فعالیت دارد. و دارای خدمات پس از فروش گسترده ای را در تمام نقاط کشور می باشد. و همواره خدمت رسانی به هموطنان گرامی می باشد. تکنوولد شما را با محصولات دیگر خود آشنا می کند از جمله محصول گچ خط کشی صنعتی چیست؟ می باشد. برای اطلاعات بیشتر بر روی وبسایت کلیک کنید.

بک ولد چیست؟

در هنگام استفاده از بک ولد چیست؟ همان فلش بک لازم به ذکر است که بدانید برگشت شعله با سرعت بسیار بالا اتفاق می افتد. این زمان کوتاه است که فرصت لازم جهت بستن شیر گاز بصورت دستی جهت جلوگیری از بروز خسارت امکان پذیر نمی باشد. بنابراین لازم است که یک مانع جهت جلوگیری بازگشت شعله در مسیر هر دو شیلنگ گاز در تجهیزات جوشکاری و برشکاری و حرارتی قرار دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
درباره نویسنده :
نمای من
نظر دهید بخش های مورد نیاز * مشخص شده اند
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد