صفحه اصلی / مقاله / آشنایی با انواع اسپری برای جوشکاری
۰۸ خرداد ۱۴۰۱
تاریخ آخرین بروزرسانی : 10 خرداد, 1401

آشنایی با انواع اسپری برای جوشکاری

نویسنده : نمای من

در این مقاله قصد داریم با آشنایی با انواع اسپری برای جوشکاری صحبت نماییم. اسپری جوشکاری CO2 وظیفه جلوگیری از جرقه زدگی و پاشش ذرات ریز جوشکاری بر روی سطوح قطعات اطراف و دهانه تورچ میباشد تا مسیر حرکت سیم را روان کرده و از مسدود شدن مسیر گاز جلوگیری کرده و جوشکاری از کیفیت و مقاومت بالای برخوردار باشد.

آشنایی با انواع اسپری برای جوشکاری

اسپری قبل از جوشکاری برای جلوگیری از پاشش ذرات و جرقه بروی قطعه مورد نظر اسپری میشود که برای جوشکاری در فلزات با انواع درجه سختی قابل استفاده میباشد.

تولید جرقه و پاشش ذرات مذاب درحین جوشکاری و برشکاری غیر قابل اجتناب است. با چسپیدن این ذرات بروی سطوح قطعه جوشکاری گردیده موجب افت کیفیت جوش اولیه میشود. سطح جوشکاری نیاز به پاکسازی مجدد دارد که این خود نیاز به وقت و هزینه اضافی دارد. بنا کسانی که شاغل جوشکاری هستند با استفاده از اسپری های مخصوص ضد جرقه CO2 که برای جلوگیری از پاشیدن ذرات مذاب جوشکاری استفاده کنند.

همواره محصولات امکان اشتباه در شناخت آنان وجود دارد. نوع محصول فوق در راستای جوشکاری co2 و در جهت پاکسازی سطوح استفاده می گردد.

با نوعی دیگر از اسپری در زیر آشنا شوید.

اسپری ترافیمت ایتالیا

این اسپری میتواند داخل ترک ها و درز ها نفوذ کرده و کوچکترین ترک های که بر روی فلز وجود دارد را کاور کند.

برای اولین بار در برای ریل های راه آهن در اوایل سال 1940 استفاده میشدند که در اون زمان بجای استفاده از اسپری نفوذ از نفت سفید استفاده میکردند، استفاده از اسپری نفوذ ترافیمت ایتالیا از سری شیوه های آزمایش ضد مخرب میباشد که باعث میشود ترک ها و درز های روی سطوح نمایان گردد.

اسپری های نفوذ برای پیدایش ناپیوستگی ها بکار میرود.

نحوه استفاده:

در اول مقدار از این اسپری را روی سطح مربوطه اسپری نمایید. و بعد از مدت زمانی سطح مربوطه تمیز نمایید. ترک ها و درزها نمایان گردیده که باعث از بین رفتن ناپیوستگی و درزها میشود.

جهت خرید آنلاین قادرید این محصول را در صفحه اسپری co2 مشاهده و خرید نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
درباره نویسنده :
نمای من
نظر دهید بخش های مورد نیاز * مشخص شده اند
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد