صفحه اصلی / مقاله / کاربرد فلاش بک در هواگاز
۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تاریخ آخرین بروزرسانی : 17 خرداد, 1401

کاربرد فلاش بک در هواگاز

نویسنده : نمای من

در صنعت جوشکاری و برشکاری با استفاده از هواگاز ، رعایت ایمنی گزینه اول به شما میرود. کاربرد فلاش بک در هواگاز یکی از موارد مهم در رعایت ایمنی می باشد. این محصول به نام شیر یکطرفه شناخته میشود. استفاده از آن در راستای جلوگیری از برگشت آتش به مخازن استفاده می گردد.

کاربرد فلاش بک در هواگاز

یک مخزن پر از گاز را در نظر بگیرید. یک شعله آتش کوچک به آن برسد. در آن زمان چه انفجار مهیبی رخ میدهد. اینگونه انفجار ها در سراسر دنیا از قبل پش آمده است. ولی موضوع اصلی جلوگیری از این اتفاقات است.

در صورتیکه چنین اتفاقی رخ دهد. ساختمان های مجاور نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. این مشکل در برخی آبگرمکن های زمینی نیز پیش میامد که منازل را به چالش می کشید.

امروزه با گسترش دانش ، در بسیاری از کشورها جهت جلوگیری از خطر ، تجهیزات ایمنی استفاده می گردد.

در صنعت جوشکاری و برشکاری با استفاده از هواگاز ، استفاده از فلش بک یک امر حیاطی و ایمنی به شمار میرود. این محصول در سه مدل به بازار مصرف ارائه می گردد که با توجه به کاربرد هر یک دارای شرایط متفاوتی می باشند.

  • پشت دسته
  • دو سر شیلنگ یا بین شیلنگی
  • رگلاتوری

سه مورد فوق از کاربرد مشابه برخوردار می باشند. ولی با توجه به موقعیت اتصال متفاوت می باشند. با ما همراه باشید….

فلاش بک پشت دسته

در زمان خرید این مدل نسبت با سایر موارد دقت بیشتری گردد. این محصول به جای سرشلنگی های نصب گردیده به انتهای سرپیک قرار می گیرد.

محصول فوق فقط موجب افزایش وزن سرپیک می گردد ولی بهترین موقعیت جهت قطع آتش و جلوگیری از آتش را برای شما به ارمغان میاورد.

فلاش بک بین شیلنگی

بین شیلنگی از محبوبیت بالایی برخوردار است. بیشترین فروش را به خود اختصاص میدهد. تنها بدی این محصول بر این است که موجب می گردد شما شیلنگ خود را پاره نمایید. در صورتیکه روزی نخواهید از محصول فوق استفاده کنید. شیلنگ شما دونیم گردیده است.

وزن این محصول را تحمل نمی نمایید. و در صورت عدم جلوگیری از آتش ، وقتی برای انجام کار دیگری می باشد.

فلاشبک رگلاتوری

این نوع نه برای شما وزن اضافه ایست ، نه شیلنگ شما را خراب می نماید. تنها مشکل این محصول اینست که اگر عمل ننماید. آخرین نقطه به شمار میرود و بسیار خطرناک می گردد. بهتر اینکه در نوع فوق از محصولات با ضریب ایمنی بالا استفاده شود.

محصول فوق نسبت به دو نوع قبلی از فروش کمتری برخوردار است.

در راستای ایمنی در صنعت جوشکاری ، علاوه بر محصول فوق استفاده از صفحه محافظت از چشمان در جوشکاری برای شما مفید واقع می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
درباره نویسنده :
نمای من
نظر دهید بخش های مورد نیاز * مشخص شده اند
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد